Є що нам сказати?
Наша гаряча лінія ― (044)537-55-05
Або напишіть начальнику метрополітену.

Шулявська

Відкрита 5 листопада 1963 року у складі другої пускової черги метро.
Пасажиропотік: 24,8 тис.
Конструкція: тринефна пілонна глибокого закладення.
Попередня назва: "Завод "Більшовик".

Станція з'єднана з наземним вестибюлем тристрічковим двомаршевим ескалатором. Вихід до вулиці Індустріальної, проспекту Перемоги, вулиці Довженко, заводу "Більшовик", КНЕУ, видавництва "Преса України".

Архітектура

Архітектори: А. Добровольський, Б. Приймак, А. Малиновський, А. Черкаський.
Художники: І. Литовченко, М. Литовченко.

Спорудження станції "Завод "Більшовик" планувалося у складі першого пускового комплексу метрополітену, тому її первинний проект, розроблений ще за сталінських часів(орієнтовно 1951 - 1953рр, точніше невідомо) архітектором Д. Єлізаровим, являв собою станцію із круглими колонами із кільцевими капітелями, що пластично переходили у білу стелю, на якійпланувалися побілені рельєфні орнаменти, зроблені по асбестоцементному зонту. Повторюючи, без упереджень, геніальний прийом архітектора Олексія Душкіна, використаний на станції "Кропоткінська" у Москві, колони містили сховану спрямлену догори підсвітку, що значно візуально збільшувала б об'єм центрального залу.
Нажаль, наразі, точно невідомо, що призвело до відмови від колонного проекту - можливо, причиною були геологічні умови. Однією з причин первісного плану включення цієї станції у першу чергу було те, що за нею мало б розташовуватися депо. Проте, в силу глибокого закладення станції, технологічний тунель з поверхні мав би недопустимо великий нахил - тому від проекту відмовилися.

Нажаль, перенесення пуску на другу чергу привело до того, що архітектурний проект пав жертвою боротьби з "архітектурними надлишками", і метро отримало порівняно невисоку та стримано оформлену станцію з дуже потужнимі пілонами. Тут відсутні коштовні мармури, однак яскрава різнокольорова тонка вертикальна керамічна плитка на пілонах різноманітить монотонні колійні стіни з сіро-блакитної плитки. Авторам вдалося відстояти і латунний карниз з написами "Мир", "Труд", "Щастя", "Братерство", "Комунізм". У торці центрального залу з фрагментів плитки зроблено панно, алегорично зображаюче робітників на фоні заводу. Відмітимо, що у долоні однієї з фігур ― зображення атома ― дань часу.

Платформи підсвічуються закарнизно, нещодавна потужність підсвітки збільшено із міркувань безпеки.

Циліндричний міжмаршевий ескалаторний зал порівняно невеликий для Києва, облицьовано темно-зеленою плиткою, та має білу стелю.

Вестибюль станції є цилиндричню у плані споруду, перший поверх ― круглий ескалаторний і касовий зали, на другому ― кільцеподібне приміщення, у якому знаходиться кафе.

Фотографії

Станція "Шулявська". Центральний зал.Станція "Шулявська". Панно центрального залу. Станція "Шулявська"

Ваша оцінка: Ні Середня оцінка: 3.6 (12 голосів )

Електроні закупівлі КП «Київський метрополітен»

mastercard

Картка киянина

wifi

Довіряй ЗСУ!